نمای شیشه ای (Curtain wall) :

نمای شیشه ای یکپارچه یا فرا طبقاتی، متشکل از لامل های آلومینیومی و جام های شیشه بوده که ساختمان را از خارج می پوشاند و به وسیله دستک هایی از جنس فولاد و یا آلومینیوم، به سازه ساختمان وصل می گردد.

سیستمهای مختلف نمای شیشه ای شرکت دورال :

نماهای Face cap 

در این نوع سیستم که جام های شیشه بوسیله پروفیل نگهدارنده به لاملهای افقی و عمودی متصل شده و درپوش آلومینیومی از خارج به صورت فشاری روی پروفیل نگهدارنده نصب می گردد.

سیستمهای ” Face cap ” شرکت دورال از نمای داخل به عرض 63.5 میلیمتر و عمق های متفاوت بوده و لامل ها به صورت گونیا با گوشه های تیز ، یا گوشه های مدور دارای تنوع می باشند، و از نمای خارج با درپوش به عرض 50 میلیمتر، یا 63.5 میلیمتر، و یا با درپوش شکافدار بدون پروفیل نگهدارنده، یا با استفاده از جامهای شیشه مجهز به U Channel بدون درپوش و نمای تمام شیشه   “Structural Glazing” قابل اجرا میباشند. نماهای “Face cap” بصورت معمولی یا گرمابند (Thermal Break)  قابل اجرا می باشند.

نماهای Frameless

که در این سیستمها جامهای شیشه در قابهای آلومینیومی قبلاً مونتاژ گردیده و پس از اجرای لامل ها و رگلاژ و تثبیت آنها، قابهای شیشه توسط اتصالات خاص روی لاملها بصورت ثابت یا بازشو نصب می گردند بطوری که از نمای بیرون فرقی بین قابهای بازشو یا ثابت تشخیص داده نمیشود.

شرکت دورال چندین تیپ از سیستمهای نمای ” Frameless ”  تولید و اجرا مینماید که عبارتند از:

تیپ B.M. که در این تیپ نما علاوه بر پوشش لاملها توسط قاب از نمای بیرونی، از نمای داخل نیز لاملها در پایان کار و پس از نظافت کامل ساختمان توسط درپوشها پوشیده میشوند و عرض نهایی این تیپ نما از داخل 88 میلیمتر میباشد و بصورت معمولی یا گرمابند (Thermal Break) قابل اجرا میباشد.

سری 50 که در دو تیپ سبک و سنگین قابل اجرا می باشد. در هر دو تیپ سری 50 لاملها از نمای داخل کنج های مدور دارند و عرض لاملها 50 میلیمتر بوده و هر دو سری فقط بصورت گرمابند (Thermal Break) اجرا میگردند.

سری 88 (Unitize) که در این سیستم لاملهای عمودی دوبل میباشند که به وسیله لاستیک هوابندی دوجداره (EPDM) در کنار هم قرار گرفته و لاملها در پوتر طبقات به سازه متصل میگردند، عرض کلی لاملهای دوبل 63 میلیمتر و کنج لاملهای افقی و عمودی مدور می باشند. اجرا در این سیستم به جهت مونتاژ لاملهای افقی و عمودی در کارخانه سرعت بیشتری دارد.

سری 92 (Unitize) که در این سیستم نیز لاملهای عمودی دوبل بوده، بدون لاستیک در کنار همدیگر جفت میشوند و لاملهای عمودی و افقی دارای کنج های گونیا می باشند و به صورت معمولی یا گرمابند (Thermal Break) قابل اجرا می باشند.

مقاطع سیستم فیس کپ دورال

مقاطع سیستم فریم لس دورال